Succesvol leiderschap
Om een succesvolle en effectieve IT teamleider of IT Service Manager te worden is een breed scala aan capaciteiten en vaardigheden vereist, waaronder people management, resource management, time management, professional development en enig begrip van de financiële management. Deze praktische en interactieve cursus biedt deelnemers een onschatbaar geheel van kennis en vaardigheden die zal hen helpen om te leiden, te managen en hun team te motiveren, en een schat aan informatie, tips en advies om hen te helpen slagen.
Voor wie is deze training bedoeld?
IT Service managers, teamleiders en supervisors.
Wat leer je in deze training?
- Rollen en verantwoordelijkheden: Wat we moeten doen - best practices voor ondersteuning van wereldklasse teams;
- Werving en behoud van medewerkers: Hoe de beste mensen te werven – en te behouden, de waarde van goed geplande introductie-programma’s en doorlopende leer-en ontwikkeling programma’s;
- De professionele aanpak: het ontwikkelen van duidelijke doelstellingen; succesvol zakelijk relatiebeheer;
- De marketing van uw IT support teams: waarom het belangrijk is; effectieve marketing activiteiten; marketing succes met weinig of geen budget;
- Essentieel beheer: een bedrijfsmentaliteit; succesvol werken met processen en procedures; persoonlijk time management; delegatie;
- Essentieel leiderschap: de attributen , vaardigheden en kennis van wereldklasse leiders, leiderschap en communicatie;
- Winnend gedrag van wereldklasse leiders; hoe effectief individuen te managen; presentatievaardigheden voor managers;
- Teamwork: doelstellingen, effectieve teams en team spelers ; voordelen van goed teamwork;
- Teambuilding: hoe teams zich ontwikkelen, het team bouwproces; tips voor succesvolle teambuilding activiteiten; overzicht van teamrollen;
- Coaching: fundamentele eisen en verantwoordelijkheden; voordelen en de verwachte resultaten;
- Mentoring: basisvereisten en verantwoordelijkheden; voordelen en de verwachte resultaten;
- Quality Assurance: doel en doelstellingen van QA programma’s, klanttevredenheidsonderzoeken; controle om QA handhaven;
- Persoonlijke actieplannen.
Welke voorkennis wordt er vereist?
Voor deze training is geen specifieke voorkennis vereist.
Hoe lang duurt deze training?
Twee dagen.
Welke literatuur wordt gebruikt?
Uitgebreide syllabus met hand-out van de training.
Waar wordt de training gehouden?
Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op een nog nader te bepalen locatie, centraal gelegen voor alle deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.
Wat zijn de kosten van deze training?
Basis tarief : | € 1000,-- |
Materialen : | € 75,-- |
Examen : | Nvt. |
(alle prijzen zijn excl. btw)
Copyrights
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
All rights reserved.