Van ICT-beheer naar ICT-service management

Informatiesystemen worden gebouwd om gebruikt te kunnen worden, liefst op het moment dat men ze nodig heeft en moeten daarbij voldoen aan de eisen die vanuit de gebruikersorganisatie gesteld worden. Beheer is meer dan in stand houden: beheer betekent dienstverlenend zijn: weet wat je moet doen, doe wat je moet doen en controleer de realisatie: zowel intern als met je klant.

 

Doelgroep
Resultaat
Vooropleiding
Cursusduur
Literatuur
Locatie en prijs
Doelgroep

Voor wie is deze training bedoeld?

 

U bent sinds enige tijd werkzaam in de ICT dienstverlening en wil naast technische vaardigheden die u al bezit, ook meer inzicht organisatorische aspecten van dienstverlening ontwikkelen.

Resultaat

Wat leer je in deze training?

 

In deze training wordt duidelijk gemaakt wat men moet doen om afspraken te maken en hoe men deze afspraken ook kan nakomen. Hierbij ligt de nadruk niet op techniek maar vooral op taken en processen die bijdragen aan en goede dienstverlening.

 

Wat levert deze training op?

 

– Ervaring in het specificeren van ICT diensten 
– Kennis en begrip van taken en functies bij ICT dienstverlening een rol spelen 
– Kennis en begrip voor processen die bij ICT dienstverlening plaatsvinden 
– Ervaring in het toepassen van meten en evalueren van dienstverlening 
– Inzicht in de wijze waarop andere modellen ICT-dienstverlening benaderen

Vooropleiding

Welke voorkennis wordt er vereist?

 

Van de deelnemers wordt verwacht dat zij minimaal een MBO/HBO -denk- en werkniveau hebben. Verder is het voor gewenst dat de deelnemers de training Op weg naar volwassen ICT-dienstverlening hebben gevolgd.

Cursusduur

Hoe lang duurt deze training?

 

Deze training wordt op vier aaneengesloten dagen verzorgd voor groepen van maximaal 10 personen.

 

Programma:

 

Dag 1 
– Van ICT-beheer naar ICT-dienstverlening 
– Het specificeren van ICT-dienstverlening
Dag 2 
– Het inrichten van ICT-dienstverlening
Dag 3 
– Het uitvoeren en bewaken van ICT-dienstverlening
Dag 4 
– Het evalueren en verbeteren van ICT–dienstverlening 
– Relatie met andere modellen voor ICT-dienstverlening

Literatuur

Welke literatuur wordt gebruikt?

 

Naast een uitgebreide syllabus met hand-out van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het boek “ICT-dienstverlening”.

Locatie en prijs

Waar wordt de training gehouden?

 

Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op een nog nader te bepalen locatie, centraal gelegen voor alle deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.

 

Wat zijn de kosten van deze training?

 

Basis tarief :  € 1500,--
Materialen : € 75,--
Examen     : Nvt.

(alle prijzen zijn excl. btw)

Download de brochure
van Service8 Academy

Service8 brochure academy

Geplande trainingsdata:

– Op aanvraag

Copyright

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
All rights reserved.