ISO/IEC 20000 – Foundations
Deze training biedt de deelnemers inzicht in de algemene principes van kwaliteitsmanagement en de wijze waarop dit met behulp van ISO/IEC 20000 -de internationale standaardisatienorm voor IT Service management- kan worden ondersteund. Deze informatieve training wordt verzorgd door gecertificeerde docenten die een brede kennis hebben van IT dienstverlening, kwaliteitsmanagement en de ISO/IEC 20000 norm.
Voor wie is deze training bedoeld?
Deze cursus is geschikt voor iedereen die:
- werkzaam is binnen een van de aandachtsgebieden van IT-dienstverlening (beheerders, dienstverleners, proces-, kwaliteits- en lijnverantwoordelijken,
- behoefte heeft aan meer kennis en begrip van het ISO/IEC 20000 raamwerk,
- werkzaam is als klant van een IT dienstverlener en meer wil weten van ISO/IEC 20000.
De combinatie van de ITIL Foundations training en deze training bieden een uitstekende basis voor iedere professional die in een ISO/IEC 20000 gecertificeerde organisatie werkzaam is.
Opmerking:
Deze cursus is niet bedoeld voor leiding-gevenden en consultants die verantwoordelijk zijn voor het begeleiden van organisatie bij een ISO/IEC 20000 implementatie. Voor deze doelgroep is speciaal de ISO/IEC 20000 Associate training ontwikkeld.
Wat leer je in deze training?
Tijdens deze training maak je kennis met de principes van (Service) kwaliteitsmanagement en basisconcepten van de ISO/IEC20000 en de normen die hierbij gelden voor IT Service management:
– Basisprincipes van een kwaliteitsmanagement systeem
– Overzicht van de ISO/IEC 20000 norm voor IT Service management
– Toelichting op de ISO/IEC 20000 processen:
– Coördinatie en integratieprocessen,
– Service Delivery processen,
– Oplossing-, beheersing en release processen
– Relatiebeheerproces
De training biedt een goede voorbereiding op het ISO/IEC 20000 Foundation certificaat.
Certificering
Na afloop van de training zijn de cursisten in staat om met goed resultaat het ISO/IEC 20000 Foundations examen af te leggen. Op aanvraag kan dit direct aansluitend aan de training worden georganiseerd (de kosten van dit examen zijn niet in de cursusprijs inbegrepen).
Voordelen voor uw organisatie
– Concurrentie voordeel door aantoonbare aandacht voor kwaliteit bij het leveren van betrouwbare IT-diensten,
– Leveren van diensten die professioneel, kosteneffectief en met begrip van risico’s worden beheerd,
– Diensten die geleverd worden overeenkomstig gemaakte afspraken,
– Kostenbesparing en een betere effectiviteit van diensten door optimaliseren van dienstverlening.
Welke voorkennis wordt er vereist?
Voor deze training is geen voorkennis vereist.
Hoe lang duurt deze training?
De duur van deze training is 2 dagen
Welke literatuur wordt gebruikt?
Naast een uitgebreide syllabus met hand-outs van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het boek "ISO/IEC20000, Een introductie".
Waar wordt de training gehouden?
Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op een nog nader te bepalen locatie, centraal gelegen voor alle deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.
Wat zijn de kosten van deze training?
Basis tarief : | € 1000,-- |
Materialen : | € 75,-- |
Examen : | € 150,-- |
(alle prijzen zijn excl. btw)
Copyrights
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
All rights reserved.