IT Service management trainingen

Onze IT Service management trainingen zijn gericht op een certificeerbare professionalisering van uzelf of uw  medewerkers. Deze opleidingen zijn gericht op de organisatie van ICT dienstverlening en de daarbij toegepaste kwaliteitssystemen. De opleidingen geven diepgaande kennis van de betrokken materie en bereiden voor op het bijbehorend examen.

De trainingen zijn bedoeld voor medewerkers die een rol hebben als IT professional, procesmanager, service coördinator, service manager of IT manager.

De trainingen die wij voor u kunnen verzorgen zijn:

  • ITIL®: de wereldwijd erkende best practice voor IT Service Management. Sinds medio 2022 is het alleen nog maar mogelijk om gecertificeerd te worden volgens de best practices van ITIL® 4.
  • BiSL / ASL: de Nederlandse standaarden voor het inrichten van Functioneel- en Applicatiebeheer;
  • ISO/IEC 20000, 27000: de wereldwijde kwaliteitsnorm voor de inrichting van de Service en Beveiligingsorganisatie.

Daarnaast hebben wij in de afgelopen jaren onze eigen visie op service management ontwikkeld die gebaseerd is op het IT Service Management lemniscaat, welke u ook terug vindt als de “8” in onze naam en in de achtergrond van deze website. Ook rond deze principes kunnen wij trainingen voor u verzorgen.

Bij al onze ITSM trainingen is het voornaamste doel om duidelijk te maken hoe de principes van ITSM zowel de organisatie als de medewerker kan ondersteunen in hun werkzaamheden. Deze trainingen maken duidelijk wat het betekent om klantgericht te denken en wat dit voor de activiteiten betekent. Bij deze trainingen gaat het dus vooral over de dienstverlening van die medewerker in relatie tot de dienstverlening van de organisatie en hoe hij zijn verantwoordelijkheid daarin kan pakken.

Het is daarbij niet van belang op welk verantwoordelijkheidsniveau die activiteiten worden uitgevoerd; dat mag variëren van junior beheerder tot senior helpdeskmedewerker tot service manager.

Wij zijn door Exin en Peoplecert gecertificeerd om de bijbehorende examens af te nemen.

Copyrights

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited.
All rights reserved.