Geaccrediteerde ITSM trainingen
Deze ITSM Trainingen zijn gericht op de certificeerbare professionalisering van uw medewerkers. Deze opleidingen zijn gericht op IT Service Management en kwaliteitssystemen. De opleidingen geven diepgaande kennis van de betrokken materie en bereiden voor op het bijbehorend examen.
De trainingen zijn bedoeld voor medewerkers die een rol hebben als IT professional, procesmanager, service coördinator, service manager of IT manager.
De trainingen die wij voor u kunnen verzorgen zijn:
- ITIL®: de wereldwijd erkende best practice voor IT Service Management. De certificeringsstructuur van ITIL bestaat uit drie niveaus: Foundations, Capabilities / Lifecycle en het Expert niveau;
- BiSL / ASL: de Nederlandse standaarden voor het inrichten van Functioneel- en Applicatiebeheer;
- ISO/IEC 20000, 27000: de wereldwijde kwaliteitsnorm voor de inrichting van de Service en Beveiligingsorganisatie.
Bij onze ITSM trainingen (ITIL®, ASL®, BiSL®) is het voornaamste doel om de medewerker duidelijk te maken hoe ITSM hem kan ondersteunen in zijn werkzaamheden. Deze training maakt hem duidelijk wat het betekent om klantgericht te denken en wat dit voor zijn activiteiten betekent. Bij deze trainingen gaat het dus vooral over de dienstverlening van die medewerker in relatie tot de dienstverlening van de organisatie en hoe hij zijn verantwoordelijkheid daarin kan pakken.
Het is daarbij niet van belang op welk verantwoordelijkheidsniveau die activiteiten worden uitgevoerd; dat mag variëren van junior beheerder tot senior helpdeskmedewerker tot service manager.
Wij zijn door Exin gecertificeerd om de bijbehorende examens af te nemen.