ITIL Service Strategie

De ITIL® training Service Strategy maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Lifecycle modules. In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in de wijze waarop de IT-strategie kan worden bepaald en worden uitgewerkt. Hierbij worden de principes, concepten en activiteiten uitgebreid besproken en wordt dieper ingegaan op de strategische aansturing door de hele Service Lifecycle.

 

 

  • Doelgroep
  • Resultaat
  • Vooropleiding
  • Cursusduur
  • Literatuur
  • Locatie en prijs
Doelgroep

Voor wie is deze training bedoeld?

 

De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coördinator hebben of ambiëren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering.

Resultaat

Wat leer je in deze training?

 

Na afloop van de training zijn de deelnemers bekend met de volgende aspecten van ITIL®  Service Strategy:

- Strategiebepaling, het bepalen van de gewenste marktpositie en de benodigde diensten
- Het uitvoeren van strategische analyses
- Portfolio Management en het managen van de vraag naar diensten

- Strategische aspecten met het oog op de levenscyclus van een dienst

- Kritische succesfactoren en risico’s.

 

Tijdens de training staat uiteraard de theorie centraal, maar deze wordt concreet en toepasbaar gemaakt door praktijkgerelateerde discussies, cases en (groeps)-opdrachten. De opleiding stoomt u klaar voor het (engelstalige) examen en brengt u daarmee een stap dichter bij de ITIL® Service Expert-certificering.

Vooropleiding

Welke voorkennis wordt er vereist?

 

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' of 'ITIL® Foundation Bridge' heeft behaald.

Cursusduur

Hoe lang duurt deze training?

 

Deze training duurt 3 dagen.

 

Op aanvraag kan direct aansluitend aan de training of op een willekeurig later moment, het officiële ITIL® Service Strategy examen worden afgelegd (de kosten van dit examen zijn niet in de cursusprijs inbegrepen).

Literatuur

Welke literatuur wordt gebruikt?

 

Naast een uitgebreide syllabus met hand-out van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het officiële ITIL® boek Service Strategy.

Locatie en prijs

Waar wordt de training gehouden?

 

Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op een nog nader te bepalen locatie, centraal gelegen voor alle deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.

Wat zijn de kosten van deze training?

Basis tarief :
€ 1250,--
Materialen :
€   150,--
Examen (*) :
€   221,--

(alle prijzen zijn excl. btw)

Download de brochure
van Service8 Academy

Trainingskalender

< 2018 >
Juli
  • Geen evenementen

Copyrights

ITIL® is een Geregistreerd Handelsmerk van AXELOS Limited
Het Swirl logoTM is een handelsmerk van AXELOS Limited
Het ITIL Accredited Examination Organization logo is een handelsmerk van AXELOS Limited