ITIL Operational Support & Analysis

De ITIL® training Operational Support & Analysis maakt deel uit van het Intermediate niveau van de ITIL® certificering en is één van de zogenaamde Capabilities modules. In deze professionele en praktijkgerichte training krijgt men inzicht in alle aspecten die van belang zijn wanneer het gaat om het analyseren en operationeel houden van services. Het verbeteren van de kwaliteit van een service binnen een organisatie staat hierbij centraal.

 

 

Doelgroep
Resultaat
Vooropleiding
Cursusduur
Literatuur
Locatie en prijs
Doelgroep

Voor wie is deze training bedoeld?

 

De opleiding is interessant voor professionals die een rol als service manager, procesmanager, IT professional, IT manager of service coördinator hebben of ambiëren en/of zich voorbereiden op de ITIL® Expert certificering.

Resultaat

Wat leer je in deze training?

 

Na afloop van de training zijn de deelnemers bekend met de volgende aspecten van ITIL® Operational Support & Analysis:
- De principes van Service Operation;
- Operationele processen zoals Event-, Incident-, Problem-, Access management en Request fulfilment;
- Operationele activiteiten binnen andere processen zoals Change management; Service asset and configuration management, Release and deployment management, Capacity- en Availibility management, Knowledge management, Financial management for IT services en IT service continuity management;
- Relevante rollen en verantwoordelijkheden;
- Kritische succesfactoren en risico's.

Tijdens de training staat uiteraard de theorie centraal, maar deze wordt concreet en toepasbaar gemaakt door praktijkgerelateerde discussies, cases en (groeps)-opdrachten.

De opleiding stoomt u klaar voor het (engelstalige) examen en brengt u daarmee een stap dichter bij de ITIL® Service Expert-certificering.

Vooropleiding

Welke voorkennis wordt er vereist?

 

Voor deze training is het een vereiste dat u het certificaat 'ITIL® Foundation' of 'ITIL®v3 Foundation Bridge' heeft behaald.

Cursusduur

Hoe lang duurt deze training?

 

Deze training duurt 4 dagen en is inclusief een representatief proefexamen (90 minuten, 8 multiple-choice vragen). Op aanvraag kan direct aansluitend aan de training of op een willekeurig later moment, het officiële ITIL®-OSA examen worden afgelegd (de kosten van dit examen zijn niet in de cursusprijs inbegrepen).

Literatuur

Welke literatuur wordt gebruikt?

 

Naast een uitgebreide syllabus met hand-out van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het officiële ITIL® boek: Service Operation.

Locatie en prijs

Waar wordt de training gehouden?

 

Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op een nog nader te bepalen locatie, centraal gelegen voor alle deelnemers. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.

 

Wat zijn de kosten van deze training?

Basis tarief :
€ 1500,--
Materialen :
€ 150,--
Examen (*) :
€ 221,--

(alle prijzen zijn excl. btw)

Download de brochure
van Service8 Academy

Trainingskalender

< 2018 >
November
  • Geen evenementen

Copyrights

ITIL® is een Geregistreerd Handelsmerk van AXELOS Limited
Het Swirl logoTM is een handelsmerk van AXELOS Limited
Het ITIL Accredited Examination Organization logo is een handelsmerk van AXELOS Limited