Op weg naar volwassen ICT dienstverlening

Voor wie –nog- betere dienstverlening wil bieden

ICT-afdelingen vervullen steeds meer de rol van leverancier van ICT-diensten. Van hen wordt een professionele, kwalitatief hoogstaande dienstverlening verwacht. Het IT Service Management Lemniscaat, dat is ontwikkeld binnen het multidisciplinaire onderzoeksproject Kwintes, biedt een aantal aanknopingspunten en stappenplannen die bijdragen aan het verbeteren van de IT dienstverlening.

Doelstelling
Deze training laat de deelnemers kennismaken met de resultaten van het Kwintes project en biedt concrete, praktische aanknopingspunten om ICT-dienstverlening op een hoger volwassenheidsniveau te brengen.

Doelgroep
Resultaat
Vooropleiding
Cursusduur
Literatuur
Locatie en prijs
Doelgroep

Voor wie is deze training bedoeld?

 

U bent als procesmanager of lijnmanager werkzaam in het werkveld van ICT beheer en geïnteresseerd naar de mogelijkheden om de dienstverlening van uw team of de ICT-beheerafdeling te verbeteren.

Resultaat

Wat leer je in deze training?

 

  • Inzicht in problemen bij dienstverlening en toepassing van het IT Service Management Lemniscaat;
  • Overzicht van het IT Service Capability Maturity Model;
  • Inzicht in stappenplannen voor het maken van afspraken over, het inrichten van en het meten van ICT-dienstverlening;
  • Ervaring in het toepassen van Kwintes concepten m.b.t. de inrichting van ICT-dienstverlening (service pit, service schil, IT object, SLA-componenten, SLA-attributen, meettheorie).
Vooropleiding

Welke voorkennis wordt er vereist?

 

Van de deelnemers wordt verwacht dat zij minimaal een HBO-denk- en werkniveau hebben en twee jaar relevante ervaring hebben. Gewenste vooropleidingen zijn Bedrijfsvoering van informatiesystemen en ITIL Foundation.

Cursusduur

Hoe lang duurt deze training?

 

Deze training wordt op twee aaneengesloten dagen verzorgd voor groepen van maximaal 12 personen.

Literatuur

Welke literatuur wordt gebruikt?

 

Naast een uitgebreide syllabus met hand-out van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het boek "Op weg naar volwassen ICT-dienstverlening".

Locatie en prijs

Waar wordt de training gehouden?

 

Deze cursus wordt bij individuele inschrijving gegeven op onze locatie in Soest, Koningsweg 1. Daarnaast is het mogelijk om op verzoek groepstrainingen op uw locatie te verzorgen.

 

Wat zijn de kosten van deze training?

 

Basis tarief :  € 1000,--
Materialen : € 75,--
Examen (*) :  

(alle prijzen zijn excl. btw)

Download de brochure
van Service8 Academy

Trainingskalender

< 2018 >
November
  • Geen evenementen

Copyrights

ITIL® is een Geregistreerd Handelsmerk van AXELOS Limited
Het Swirl logoTM is een handelsmerk van AXELOS Limited
Het ITIL Accredited Examination Organization logo is een handelsmerk van AXELOS Limited