Op weg naar volwassen ICT dienstverlening

Voor wie –nog- betere dienstverlening wil bieden

ICT-afdelingen vervullen steeds meer de rol van leverancier van ICT-diensten. Van hen wordt een professionele, kwalitatief hoogstaande dienstverlening verwacht. Het IT Service Management lemniscaat, dat is ontwikkeld binnen het multidiciplinaire onderzoeksproject Kwintes, biedt een aantal aanknopingspunten en stappenplannen die bijdragen aan het verbeteren van de IT dienstverlening

Doelstelling
Deze training laat de deelnemers kennismaken met de resultaten van het Kwintesproject en biedt concrete, praktische aanknopingspunten om ICT-dienstverlening op een hoger volwassenheidsniveau te brengen

Voor wie?
U bent als procesmanager of lijnmanager werkzaam in het werkveld van ICT beheer en geïnteresseerd naar de mogelijkheden om de dienstverlening van uw team of de ICT-beheerafdeling te verbeteren. Van de deelnemers wordt verwacht dat zij minimaal een HBO-denk- en werkniveau hebben en twee jaar relevante ervaring hebben. Gewenste vooropleidingen zijn Bedrijfsvoering van informatiesystemen en ITIL Foundation

Onderwerpen:
Dag 1
– De onderzoeksprojecten Concrete Kit en Kwintes
– Producten, diensten en ICT-dienstverlening
– GAP-model en het IT Service Management Lemniscaat
– Kwaliteit en Groeimodellen
– IT Service Capablility Maturity Model
– Concepten voor specificeren van SLA’s (Service pit, -schil, componenten en service attributen)
– Een stappenplan voor het specificeren van SLA’s Service componenten Service attributen

Dag 2
– Concepten voor het inrichten van de dienstverlening
– Een stappenplan voor de inrichting van ICT dienstverlening
– Concepten voor het meten van de dienstverlening (meettheorie, directe en indirecte metrieken, meten aan IT-diensten)
– Een stappenplan voor het meten van de dienstverlening
– Concepten voor het evalueren van dienstverlening

Rendement
– Inzicht in problemen bij dienstverlening en toepassing van het IT Service Management Lemniscaat
– Overzicht van het IT Service Capability Maturity Model
– Inzicht in stappenplannen voor het maken van afspraken over, het inrichten van en het meten van ICT-dienstverlening
– Ervaring in het toepassen van Kwintes concepten m.b.t. de inrichting van ICT-dienstverlening (service pit, service schil, IT object, SLA-componenten, SLA-attributen, meettheorie)

Algemeen
Deze training wordt op twee aaneengesloten dagen verzorgd voor groepen van maximaal 12 personen. Naast een uitgebreide syllabus met hand-out van de training, krijgen de cursisten ook een exemplaar van het boek “Op weg naar volwassen ICT-dienstverlening’.

Download de brochure
van Service8 Academy

Prijs van deze training

Basistarief : € 1250,00
Materiaal   :    50,00
(prijzen excl. btw)

Trainingskalender

< 2018 >
September
  • Geen evenementen

Copyrights

ITIL® is een Geregistreerd Handelsmerk van AXELOS Limited
Het Swirl logoTM is een handelsmerk van AXELOS Limited
Het ITIL Accredited Examination Organization logo is een handelsmerk van AXELOS Limited